کسب و کار

مطالب موجود در این وبلاگ در مورد نحوه راه اندازی و مدیریت کسب و کارمی باشد

کسب و کار

مطالب موجود در این وبلاگ در مورد نحوه راه اندازی و مدیریت کسب و کارمی باشد

شکل کلی طرح تجاری business plan

طرح تجاری یک صفحه‌ای One Page BP

سفری طولانی و پر مخاطره به نام کسب و کار

راه‌اندازی هر کسب‌وکارمثل رفتن به یک سفردور ودراز است. سفر به مکانی ناشناخته که تنها راهنمایش نقشه‌ای است که شما با خود همراه دارید. با مرور طرح تجاری خود مطمئن شوید که نقشه‌ی درستی دردست دارید و این نقشه تا رسیدن به مقصد به شما کمک می‌کند


 

 هر سفر بزرگ با یک چشم انداز وسیع شروع می‌شود: رویای این‌که سفر می‌خواهد تا کجا باشد، چه‌قدر طول بکشد و آرزوی رسیدن به چه چیزهایی را دارد. برای مثال کریستف کلمب در سفر خود می‌خواست به سمت غرب برود و به هند برسد.


 همه‌ی سفرهای بزرگ، یک ماموریت دارند. ماموریت، منظور و قصد سفر را مشخص می‌کند. کریسف کلمب می‌خواست نشان بدهد زمین گرد است.


 سفرها منظور و هدف مشخصی دارند و هدف خوب، کارها را معنی‌دار می کند. جان. اف. کندی می‌خواست تا پایان 1960 پای انسان به ماه برسد . خواسته‌ی او باعث شد افراد بسیاری نیروشان را صرف این کار بکنند و همه می‌خواستند سر موعد، کار را انجام داده باشند


 استراتژی‌ها ، مسیرها را مشخص می‌کنند و شما را درجهت هدف‌هایتان رهبری می‌کنند و سرانجام شما را به‌جایی که می‌خواهید می‌رسانند. کریستف کلمب بر خلاف راه معمول راه غرب را درپیش گرفت و به نتیجه رسید

.

 هر سفر طولانی برای موفقیت، برنامه می‌خواهد. برنامه، کارهایی که درطول سفر باید انجام شود و منابع مورد نیاز را مشخص می‌کند.

 

 

با توجه به مطالب بالا ببینید نقشه‌ی راهنمای شما در سفر جدیدتان یا در سفری که قبلا آغاز کرده‌اید چه‌قدر دقیق است. آیا می‌توانید نقشه را برای دیگران توضیح دهید.



B…………………………………………………………………

طرح تجاری Business Plan

 

1)     مشخصات کلی طرح   (Cover Page)

 

عنوان طرح :

 

نام طراح / مسئول اصلی تیم طراحان:

 

وضعیت کسب و کار:         نو و بدیع ( مشابه داخلی یا خارجی )    

                                    بومی شده طرحهای خارجی

 



میزان سرمایه مورد نیاز برای انجام طرح :

 

 

طرح کسب کار یک صفحه ای (One Page Business Plan):

 

نگارش طرح کسب و کار یک صفحه ای الزامی می باشد

 

2)    فهرست مطالب (Table Of Contents)         

قسمتهای 1 و2 به همراه رعایت نظم ظاهر طرح                                                         
 


3)     تشریح مدیریتی (Executive Summary)

این بخش چکیده ای است از تمام بخشهای طرح که بصورت خلا صه در حداکثر 3 صفحه ارائه می شود.

                                                                                                                 

 

4)     تشریح کسب وکار(Business Description)      

 

4-1-  توصیف محصول / خدمت شامل : ایده نو آوری ، پتانسیل ها و فرصت های ایجاد کسب و کار ، قابلیت تجاری شدن

4-2- اندازه کسب و کار

4-3- تجهیزات اداری و پرسنل مورد نیاز                                         
    

 

 

 

5)      تحلیل بازار (Market Analysis)

 

5-1- تحلیل صنعت (آینده این کسب وکار ، رقبای این کسب و کار)

5-2- مطالعه و تحقیق بازار( بخش بندی بازار ، پتانسیل بازار ، نوع مشتری)

5-3- برنامه ریزی بازار (استراتژی قیمت گذاری ، استراتژیهای توزیع و تبلیغات ، آینده محصول )

                                                                                                       

 

6)      ارزیابی ریسک ((Risk Evaluation))

 

6-1-  نقاط ضعف کسب و کار

6-2-  ارزیابی ریسک در ارتباط با تکنولوژی و شرایط جدید           

 

 

7)      ساختار / برنامه سازمانی (Organization Plan/Chart)

 

7-1- شکل مالکیت (نوع شرکت ، نحوه و میزان سرمایه گذاری شرکاء)

7-2- معرفی شرکاء تیم کاری و حوزه اختیارات

7-3- پیشینه مدیریتی و مسئولیت اعضاء     
                  
                 

 

8)     برنامه اجرایی (Implementation Plan)

 

8-1- فرایند تولید محصول / ارائه خدمات

8-2- محل اجراء

8-3- تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز

8-4- تامین کنندگان مواد اولیه                                                            


 

 

9)      برنامه ریزی مالی (Financial Plan)

 

9-1- پیش بینی حساب سود و زیان

9-2- پیش بینی تراز نامه

9-3- پیش بینی جریان  نقدینگی

9-4- تحلیل نقطه سر به سر

9-5- منابع تامین و کاربرد سرمایه                                                                  
                                                                                           
                                                                                   
                                                                                                                  

   

 

10)   سایر اطلاعات و ضمائم (Appendix)

 

10-1- داده های بازار

10-2- لیست قیمتها

10-3- مستندات

10-4- بروشورها

10-5- تصاویر یا نقشه های نمونه محصول / خدمت                             

نظرات 1 + ارسال نظر
آرمین پور خدایی 1388/08/24 ساعت 08:13 ب.ظ

سلام آقای مهندس مطلب جالبی بود . ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد